FANDOM

Valerie2

Om Edit

Ätten de la Roche har styrt furstendömet Berclau, efter att man under en stadskupp brutit sig fria från Astrustiska Imperiet. de la Roche har gjort mycket bra för furstendömet och folket där är överlag nöjda, även om det såklart finns vissa som hellre ser att de återvände till Imperiet. Valerie är det yngsta barnet till Berclaus regerande furste.

Just nu Edit

  • Anno XXX: 

 Utseende Edit

Hon kallas för "Rosen från Berclau" av anledningar man kan gissa varför. Män slåss för att vinna hennes gunst. Felfri alabasterhud. Fyllig mun. Det Madonnalika ansiktet, en blek oval med sänkta ögonlock. Ljust honungsfärgat hår, som glänser likt trådar av bronserat guld i solen. Hon bär det gärna utsläppt. Hon klär sig gärna i grönt, vilket är en av ättens färger. Sammet, importerat siden, sprakande guldbrokader, dyra pälsar, pärlor och ädla stenar är inget ovanligt i hennes garderob.

Egenskaper & Förmågor Edit

Hon har fått en ordentlig skolning på hovet, med allt av vad det innebär. Valerie lärde sig redan vid tidig ålder att hennes intellekt var hennes största vapen. Hon tycker sig kunna läsa folk lika väl som hon läser en bok.

Svagheter Edit

Såklart är hon inte felfri. Valerie är helt okunnig gällande att slåss och hantera vapen, hon är helt beroende av andra för beskydd och försvar eller att lösa beväpnade konflikter.

Bakgrund Edit

"Ärligt talat, vem orkar lyssna på en kvinnas historia?  Den torde endast innehålla kläder och hopplösa förälskelser? Tomt prat och inget av vikt. Lita på mig, det är inte intressant att lyssna på en kvinna berätta om sin historia!"

Uppväxt: Valerie är född in i en adelsfamilj och hon är yngst av 4 barn. Hon växte upp i en familj vars liv kretsade runt det Astrustiska hovet. Precis som många frälsebarn har inte mycket av hennes uppväxt spenderats hemma med familjen och närstående närvarande. I tidigt ålder så skickades Valerie till det kungliga hovet i Imperiet för att få en ordentlig skolning i de höviska reglerna, och inte bara för att få en teoretisk utbildning. Hon levde i skuggan av sina äldre syskon, hon var knappast sina föräldrars favorit. Hon hade svårt att förstå varför hon behandlades olika ifrån sina syskon. Vilket ledde till att hon utvecklade list och en otrolig förmåga för att manipulera andra, för att kunna få som hon vill. Det hela ledde till att Valerie formades till att bli en pragmatisk och ambitiös kvinna.

Tidigaste minne: Solrosor. De växte utanför hennes fönster i hennes barndomshem.  

Utbildning: Hon har fått den typiska uppväxten för vilken ung flicka i en adelsätt, som sång, dans, etikett. Hon kan de administrativa sysslorna som en seneschal sköter, handel, rida. Mycket social träning... Livet för henne har alltid präglats av regler och förhållningssätt. De som uppenbart bryter mot detta höviska sätt ses på som bondebockar och obildat pack, som inte vet hur man uppför sig.