FANDOM

Falke2

 Om Edit

Jobbar i Korphamns stadsvakt och är medlem i Korphamns döttrar och söner.

Bakgrund Edit

Som många andra personer som föds in i den yngre årskullen hade hon inget arv att hoppas på. Inte heller gjorde hennes föräldrar någon större ansträngning att hitta henne en anständig make, eftersom hennes två äldre systrar redan blivit ingifta i två rätt så väl ansedda familjer. Det var upp till Falke själv att forma sitt liv och ordna en egen egendom.

Hon sökte lyckan i städerna, såsom många gjort före henne och det ledde till att hon slutligen blev anställd i stadsvakten i Korphamn. Falke har direkt inga tillgångar att skryta om nu heller, men hon trivs med sitt liv hon har nu. Med vetskapen att det hon äger har hon införskaffat själv och att hon är mer självständig än många andra.

Falke3

Rykten

Både sanna och falska:

  • "Stadsvakten håller varandra om ryggen. Bråkar du med en, bråkar du med hela stadsvakten. Jag tror inte att Avidan glömde en lykta på i sin handelsbod, jag tror att han bara glömde betala..."
  • "Jag vet inte vilka som är värst, tjuvarna eller stadsvakten..."

Mental beskrivning Edit

Falke är en jordnära kvinna, som föredrar det slipade stålets sång. Hon är en utåtriktad person, men kan hålla sig både objektiv och opersonlig. Falke är en handlingskraftig kvinna, som förlitar sig på kunskap och fakta innan hon agerar. Låter sig inte styras (allt för ofta) av sina känslor och kan stundvis uppfattas som att hon har ett ytligt sätt att förhålla sig till andra.

Förmågor & fördelar Edit

  • Lagkunnnig
  • Skarpsynt
  • Intuitiv

Nackdelar Edit

Fysisk beskrivning Edit

  • Hårfärg: Rågblod
  • Ögon: Ljusbruna/Honungsfärgade
  • Hy: Ljus och har gott läkekött eftersom hon inte har speciellt många ärr. Har valkar i händerna som många andra svärdsvana.
  • Kroppsbyggnad: Det kanske skulle vara en förolämpning för någon annan, men man kan inte säga att hennes kropp är kvinnligt mjuk, sensuell eller kurvig. Hennes figur är rak. Snarare har en tung och mödosam vardag format hennes kropp. Den är numera kompakt och kantig, men muskulös.  
Falke1

Inspiration Edit

  • "You move well... for a great beast of a woman!"[1]