FANDOM

Daniy2

 Om Edit

Medlem i Grå Gillet

Rykten Edit

Både sanna och falska:

  • Kommer snart...

Mental beskrivning Edit

På ytan kan man inte säga att hon är en speciellt sympatisk kvinna. Hon har en ganska självgod och kaxig attityd, hon är väl kanske inte den mest måttfulla av personer. De flesta som möter Daniyah upplever att hon lever under tygellöshet, att hon har svårt att lägga band på sig själv och verkar ge stort rum för sina lustar.

Man vill gärna anställa henne på kontrakt, med tanke på att hon skyr inga medel för att nå målet och gör det som krävs, men använder oftast sig av metoder som inte står med i regelboken. Hon värdesätter andras liv ändå högt och de som dör för hennes hand har ändå förtjänat att dö. Ingen är oskyldig.

Som medlem i Grå Gillet får man se de värsta tänkbara ting, men det är något som härdar. I hennes fall har hon inte blivit så härdad att hon förlorat all besinning, empati eller ödmjukhet. Men hon gör sitt bästa för att dölja när något berör henne.  

Förmågor & fördelar Edit

Hon kan bruka de flesta vapen, men hon har främst bemästrat armborst. Hon äger ett unikt, tungt armborst som man har smitt med magiska runor (som ska bidra med att skäktorna ska kunna penetrera eventuella magiska barriärer.)

Som så många andra i Grå Gillet kan hon avläsa magi. På något sätt så kan hon känna eller tyda om ett föremål eller varelse är förtrollad eller av magisk natur. Dock måste hon befinna sig i närheten av varelsen eller föremålet för att kunna uppfatta magin.

Nackdelar Edit

Spenderar egentligen inte så mycket tid åt att jaga monster, utan man finner henne oftast på något glädjehus eller på någon krog. Daniyah dricker för mycket och för ofta. Spenderar större delen av sina surt förvärvade pengar på prostituerade eller supa.

AH - daniyah liten

Fysisk beskrivning Edit

Bild av: http://wursu.deviantart.com/

  • Hårfärg: Silverblond
  • Ögon: Blå
  • Hy: Ljus, men inte felfri. Har en del ärr.
  • Kroppsbyggnad:  Om man skalar av all rustning och alla lager av skyddande kläder så har hon en tränad och fast kropp, med den kvinnliga mjukhet och rundhet till musklerna, men hon har inget överflödigt underhudsfett, utan är en starkt bygd gestalt. Inte så överdrivet kurvig, hon är mer smidig och spänstig.

Inspiration Edit

Relationer Edit